Portfolio : Nadia Huggins

https://nadiahuggins.com/

Nadia Huggins was born in Trinidad and Tobago and grew up in St. Vincent and the Grenadines, where she is currently based. A self taught artist, she works in photography and, since 2010, has built a body of images that are characterized by her observation of an interest in the everyday. Her work merges documentary and conceptual practices, which explore belonging, identity, and memory through a contemporary approach focused on re-presenting Caribbean landscapes and the sea.

In 2011, Nadia cofounded the visual arts publication ARC Magazine to create a platform for artists from the Caribbean and the Diaspora.

Nadia’s photographs have been exhibited in group shows in Canada, USA, Trinidad and Tobago, Jamaica, Barbados, Ethiopia, Guadeloupe, France, and the Dominican Republic.

Her photography was awarded during the Festival caribéen de l’image du Mémorial ACTe in Guadeloupe in 2015. In 2019, her solo show Human stories: Circa no future took place at Now Gallery, London UK.

Her work forms part of the collection of The Wedge Collection (Toronto, Canada), The National Gallery of Jamaica (Kingston), and The Art Museum of the Americas (Washington DC, USA). Nadia was selected for the New York Times Portfolio Review (2018), and her work has been included in several publications, including A to Z of Caribbean Art.

Some of her more notable exhibitions have been:

  • Relational Undercurrents: Contemporary Art of the Caribbean Archipelago, Museum of Latin American Art, California, USA,
  • Jamaica Biennial, at the National Gallery in Kingston, Jamaica,
  • 2017: Small Axe: Caribbean Queer Visualities in Belfast, U.K.
  • In 2016: Fighting the Currents at Centro de La Imagen, Dominican Republic,
  • 2016: In Another Place, And Here, Victoria, Canada
  • in 2015: CONTACT Photography Festival
  • in 2014: and Wrestling with the Image at Art Museum of the Americas, Washington D.C., U.S.A. in 2011.

Portfolio :Nadia Huggins

https://nadiahuggins.com/

Nadia Huggins est née à Trinité-et-Tobago et a grandi à Saint-Vincent-et-les-Grenadines, où elle vit actuellement. Artiste autodidacte, elle développe une pratique photographique et, depuis 2010, construit un corpus d’images qui se caractérisent par l’observation du
quotidien. Son travail fusionne les pratiques documentaires et conceptuelles pour explorer l’appartenance à un territoire, l’identité et la mémoire à travers une approche contemporaine axée sur la représentation des paysages caribéens et de la mer.

Nadia est co- fondatrice du magazine consacré aux visuels ARC Magazine, plateforme pour les artistes des Caraïbes et de la diaspora créé en 2011.

Les photographies de Nadia ont été exposées au Canada, aux États-Unis, à Trinidad-et-Tobago, à la Jamaïque, à Barbade, en Éthiopie, en Guadeloupe, en France et en République dominicaine.

Ses photographies ont reçu le prix du jury du Festival caribéen de l’image du Mémorial ACTe en Guadeloupe en 2015. La Now Gallery, Londres, Royaume-Uni a présenté en 2019, son exposition individuelle Human stories : Circa no future.

Ses œuvres sont entrées dans les collections The Wedge Collection (Toronto, Canada), The National Gallery of Jamaica (Kingston) et The Art Museum of the Americas (Washington DC, États-Unis).

Nadia a été sélectionnée pour le New York Times Portfolio Review (2018), et son travail a été inclus dans plusieurs publications, dont A to Z of Caribbean Art.

Certaines de ses expositions collectives les plus notables ont été :

  • Relational Undercurrents : Art contemporain de l’archipel des Caraïbes, Museum of Latin American Art, Californie, USA,
  • Jamaica Biennial, à la National Gallery à Kingston, en Jamaïque.
  • En 2017, Small Axe : Caribbean Queer Visualities à Belfast, U.K. et Glasgow, U.K.
  • En 2016 : Fighting the Currents au Centro de La Imagen, Dominican Republic.
  • Toujours en 2016 : In Another Place, And Here, Victoria, Canada.
  • En 2015 : CONTACT Photography Festival,
  • En 2014, Wrestling with the Image au Musée d’art des Amériques, Washington D.C., U.S.A. en 2011.